Učil bom o Zatočišču. Zatočišče je v budizmu zelo pomembno, je temelj budističnih metod. Zatočišče je kot vrata v budizem, brez Zatočišča ni mogoče stopiti na budistično pot. V budizmu gremo po Zatočišče k Budi, Darmi in Sangi.
Zakaj gremo po Zatočišče na tak način? Samsara pomeni mnogo različnih vrst trpljenja, povezanih s karmo in minljivostjo vsega okrog nas, vključno z našim imetjem in telesom. Kdo nam zares lahko pomaga zmanjšati ali odstraniti to trpljenje?
V času velikih težav in smrti spoznamo, da je vsa posvetna samsarična pomoč zelo zelo omejena. Le Zatočišče k Budi, Darmi in Sangi nam lahko pomaga v takšnih časih.
Ko izvajate prakso, postanete prepričani, da je Buda velik učitelj, ki vam pomaga. Postanete prepričani, da je Darma pot do osvoboditve od trpljenja in da ste izbrali pravo pot. Sanga so vaši Darma sopotniki na tej poti, ki vas podpirajo pri vaši praksi.
Dejstvo, da gremo po Zatočišče, je kot obljuba, ki zatrjuje vašo močno vero, da vam na koncu lahko v najtežjih časih pomagajo le Buda, Darma in Sanga.
Primer bi znal biti koristen. Predstavljajte si dobro državo z dobrim voditeljem, ki je kot Buda. Svojim ljudem kaže pravo pot do osvoboditve iz trpljenja. Zakoni države imajo za namen podpirati blaginjo vseh in osvoboditev iz trpljenja je ko Darma. Tisti ljudje, ki pravilno sledijo zgledu voditelja in uspešno gojijo svojo blaginjo in napredujejo na poti do osvoboditve iz trpljenja, so Sanga.
Ko greste po Zatočišče k Budi, Darmi in Sangi, jasno izrazite vaše želje in prepričanja o tem, kaj vam je v pomoč v tem življenju. Glede nekaterih vidikov rečete “Ja.” in glede drugih “Ne.”. Ko rečete: “Zatekam se k Budi.”, to je “Ja.” – “Ja, zatekam se k Budi!” “Zatekam se k Budi, Amitabi ali drugim Budam osvoboditve.” Nato rečete “Ne”: “Ne zatekam se k samsaričnim stvarem, kot so posvetni bogovi, ustanove in navadni ljudje, ker le-te ne pomagajo k moji končni osvoboditvi. Samo Buda mi lahko pomaga doseči osvoboditev.”
Na enak način “ja” in “ne” veljata tudi za Zatočišče k Darmi. Reči “ja”pomeni: “Zatekam se k Budi. Izbiram pravo pot. Zaupam tej poti in osredotočil se bom na osvoboditev.” “Ne” pomeni, da ne bom hodil po ne-darmični poti, saj ne vodijo k osvoboditvi. Odločite se, da ne boste sledili drugim učenjem, ki bi lahko popačile vaše poglede.
Tretjič, zatekam se k Sangi. Razumete, da vas vaši bratje in sestre v Darmi lahko podpirajo na vaši poti. Sanga pomeni tudi Razsvetljena Sanga Bodisatev in mojstrov, ki so izpolnili pot pred vami. Spoznate, da vam Sanga kot skupina bratov in sester v Darmi in Razsvetljena Sanga lahko pomagajo na poti, medtem ko vas druge posvetne skupine pri tem določenem cilju ne morejo podpirati.
Ob Zatočišču se tudi strinjate, da se boste z budizmom ukvarjali na določen način. Ob Zatočišču k Budi se odločite spoštovati Budove nauke, svete predmete in templje. Drugič, ob Zatočišču k Darmi se odločite spoštovati besedila Darme in da boste za njih (lepo) skrbeli. In ob Zatočišču k Sangi se odločite, da boste prijazni do vaših bratov in sester v Darmi, in skrbite drug za drugega.
Ne greste po Zatočišče k Lami ali Mojstru ampak k Budi, Darmi in Sangi. Na primer: jaz učim o Zatočišču, pokažem vam, kako se gre v praksi po Zatočišče, vendar ne greste po Zatočišče k meni. Po Zatočišče greste pazljivo v svoji notranjosti k Budi, Darmi in Sangi, s svojim telesom, govorom in umom.
Včasih na Vzhodu in Zahodu (ob obredu Zatočišča) ljudje dobijo knjižico ali kartico Zatočišča. Ne greste po Zatočišče k tej kartici ali knjižici. To ni pravo Zatočišče.
Včasih dobite Darma ime. Zapomnite si ga, vendar ne greste po Zatočišče k vašemu Darma imenu.  Včasih Lama odstriže malo vaših las. To je namenjeno temu, da si zapomnite pomembnosti Zatočišča, vendar to ni pravo Zatočišče. Knjižica, ime in striženje las so namenjeni zgolj temu, da si zapomnimo to zavezo. Ponovno, to ni pravo Zatočišče.
Pomembno je, da veste, da greste po Zatočišče k Budi od zdaj do Razsvetljenja. Ko to razumete, greste zares lahko po Zatočišče “znotraj” sebe in veste: “Zatekam se samo k Budi, on je moj učitelj, on je moje srce.”
Drugič, Darma je to, kar je učil Buda. Pokazal je prijaznosti, potrpežljivost in skrb s telesom, govorom in umom. S tem, ko greste po Zatočišče, se odločite, da boste skrbeli zase in za druge z desetimi dobrimi krepostmi. Razumete tudi ne-krepost in se odločite, da tako ne boste ravnali. Odločite se, da ne boste ubijali, kradli, škodovali drugim in da se ne boste lotevali negativnih dejavnosti in negativnega obnašanja.
Zdaj razumete Zatočišče in Zaobljube Zatočišča.  Danes dajem le kratko učenje o Zatočišču. Pomembno je, da se naučite več s pomočjo študija knjige “Besede mojega popolnega učitelja” od Patrul Rinpočeja in besedila “Način življenja Bodisatev” od Šantideve. N.S. Dalajlama in drugi veliki Mojstri so prav tako pisali o atočišču in Zaobljubah Zatočišča. So zelo jasni v svojih razlagah o Zatočišču.
Da greste po Zatočišče, recite naslednje:
“K Sugatam Treh Korenin (Guruju, Jidamu in Dakini), k pravim Trem Draguljem (k Budi, Darmi in Sangi), 
K Bodičiti, naravi kanalov, energij in bistev, 
In k mandali bistvene narave, naravnega izraza modrosti in sočutja, 
Se zatekam, dokler ne dosežem srca Razsvetljenja.” 
To je pravo Zatočišče. Greste po Zatočišče in sledite isti poti kot Buda, da je dosegel osvoboditev. Če gremo po Zatočišče na tak način, bomo dosegli osvobodite, tao kot Buda Šakjamuni. To je kratka praksa in učenje, vendar je zelo pomenljivo.
Nato posvetite to prakso vsem čutečim bitjem. Spoznate, da jih večina nima Zatočišča. Močno si zaželite, da boste izpolnili pot do osvoboditve in postali Buda in da boste tako sami resnično lahko skrbeli za čuteča bitja.
V Blagoslovih Darme,  Khenčen Lama