Ngondro so pripravljalne prakse in so zelo pomembne. Najdemo jih tako v budističnih Sutrah kot tudi v Tantrah. Pripravljalne ali predhodne prakse so korenina meditacije in delujejo tako kot temelji.
Pomembno je, da najprej razumete, da so pripravljalne prakse zelo pomembne. Če ne izvajate pripravljalnih praks in prakticirate Mahamudro, Dzogchen ali Dzogchen Kalachakro, le-teh ne morete zares prakticirati, ker nimate temeljev. Preverite, koliko pripravljalnih praks ste naredili in koliko zaupanja ima vaš um v Budo Darmo. Če ne delate pripravljalnih praks in poskusite prakticirati visoke nivoje prakse, lahko pride do težav.
Morda posamezniki lahko razumejo naravo uma zaradi preteklih življenj, še posebej če so dakini, daka ali visoki Rinpočeji. Oni lahko razumejo. Ampak drugače 100 % vsi ostali morajo delati predhodne prakse. Veliko ljudi pravi, da ne znajo meditirati, da ne poznajo predhodnih praks in da ne vedo, kje začeti z meditacijo. Ko ljudje ne delajo predhodnih praks na začetku, postanejo zmedeni in ne vedo, kje začeti. Na kratek način bom razložil za boljše razumevanje.
Na začetku je pomembno, da se sprostimo, umirimo in da je naš um miren. Poskusite ne biti navezani, jezni in ne počnite negativnih stvari. Ne poskušajte delati stvari na negativne načine. Delajte pozitivne stvari: bodite veseli, imejte radost in imejte zares zanimanje za prakso meditacije. Meditacija je zelo preprosta.
 
Zunanje predhodne prakse
Prva predhodna ali pripravljalna praksa je razumevanje, da imamo dragoceno človeško življenje. Da bi to razumeli, pomislite nase in na to, kaj je vzrok za vaše dragoceno človeško življenje. V budizmu obstaja 18 načinov razumevanja dragocenega človeškega življenja, ampak pomembno je, da to razumete sami. Rodimo se in to je pomembno. Potem meditiramo in smo samozavestni v svojem umu in v Darmi. To je pomenljivo. Politika, posel in druge samsarične stvari so dobre, ampak niso tako pomembne. Če pridobite v tem življenju moč in ne meditirate, ste, potem ko umrete, razburjeni, ker niste počeli ničesar pomenljivega. Živali so podobne temu. Pomembno je razumeti, da sta Darma in meditacija zelo pomembni.
Drugič, ko razumemo, da imamo dragoceno človeško življenje; dragocen um in dragoceno telo, potem obrnemo svojo pozornost k razumevanju minljivosti. Za začetek razmišljamo na naslednji način. Kdaj bomo umrli? Kje bomo umrli? Kakšne bodo okoliščine, ko bomo umrli? Teh stvari ne razumemo in ne vemo. Stoodstotno vsi se rodimo in stoodstotno vsi umremo navadno prej kot v stotih letih. Nimamo vedenja o lastni smrti. Torej, razmišljajte o vseh zunanjih stvareh. Pomislite na sosede, družino in prijatelje. Vidimo, da vsi umrejo. Poleg tega je v življenju veliko sprememb in težav. Vse to nas uči minljivosti. Ko razmišljate bolj in bolj o minljivosti, je lahko meditirati in je zanimivo. Če razmišljate o minljivosti, ste navdušeni nad prakso meditacije. Če ne razmišljate o minljivosti, potem meditacija ni vznemirljiva. Ko umremo, ne glede na to ali smo bogati ali revni, ali imamo politično moč, smo kralj ali kraljica, vsi umremo. Ni važno ali vas ščiti na tisoče vojakov in vas poskušajo zaščititi, ko umrete. Edina stvar, ki vam pomaga, ko umrete, je Darma. To je razlog, zaradi katerega prakticiramo Darmo zdaj.
Tretjič, trpljenje samsare. Trpljenje samsare je v vseh šestih kraljestvih. Obstaja trpljenje trpljenja; trpljenje spremembe in veliko različnih vrst trpljenja z zgolj trenutki sreče. Pretežno so težave. Lahko mislimo, da so hrana, pijača in dobri obroki v družbi veselje, ampak to je tako kot pri živalih, ker tudi živali jedo in pijejo.
V peklenskih kraljestvih na primer obstajajo vroča in mrzla pekla. Lačni duhovi so zelo lačni in imajo trpljenje lakote. Živali imajo trpljenje nevednosti. Kraljestvo ljubosumnih bogov ima trpljenje bojevanja. Človeško trpljenje zaobjema rojstvo, staranje, bolezen in smrt. V kraljestvu bogov obstaja kratek čas sreče, zatem gredo naravnost v pekel. Teh šest kraljestev so samsara, kjer je veliko trpljenja.
Če razumete in čutite, da trpite ali kako je prisotno trpljenje v vseh šestih kraljestvih, potem meditirate. Ko pazljivo opazujemo, lahko zlahka razumemo trpljenje in minljivost in je lahko razumeti meditacijo. Če ne razumemo trpljenja, potem ne meditiramo. Budovo prvo učenje je razumevanje trpljenja. To je prva od Štirih Plemenitih Resnic.
Četrta zunanja pripravljalna praksa je karma. Pomembno je verjeti v karmo in biti pazljiv glede karme. Karma pomeni, da se vsa krepostna dejanja (daritve, prikloni, velikodušnost in druga pozitivna dejanja) vrnejo kot dobro v vaše življenje. Če ubijate ali počnete druge negativne stvari, se to vse vrne kot negativne stvari v vašem življenju. Pomembno je razumeti in pravilno ravnati; prenehati z negativnimi stvarmi in slabo karmo.
Te štiri misli so zunanje predhodne ali pripravljalne prakse.
V blagoslovu Darme, Khenchen Lama.